Interviu Eurofit – lider în domeniul echipării depozitelor

Spiros Mallioglou EUROFIT

Eurofit oferă soluții integrate și de încredere pentru echiparea magazinelor și depozitelor. Compania este lider în domeniul echipării depozitelor, raspunzând nevoilor companiilor de a crea spații de depozitare utilate cu diferite sisteme de rafturi. Pentru a obține cel mai bun rezultat posibil, echipa Eurofit este formată din cei mai buni consultanți de vânzări, ingineri, arhitecti și designeri de interior. Despre pulsul actual al pieței și evoluția companiei am discutat cu domnul Spiros Mallioglou, GM la Eurofit, într-un interviu pe care vă invităm să îl descoperiți în cele ce urmează:

Pentru început vă invităm să spuneți cum se vede evoluția domeniului în care activați în contextul pandemiei?

Spiros Mallioglou: Perioada aceasta dificilă a pandemiei, din fericire, pentru noi nu a avut un efect negativ. Am reușit să menținem evoluția pozitivă în toate categoriile în care activăm – am avut succes începând de la proiecte simple până la proiecte complexe, cum ar fi cele de automatizare. Domeniul nostru a suferit un șoc timp de mai bine de un an, dar acum, treptat, situația revine la normal. Acum resimțim alte efecte colaterale ale pandemiei, unul foarte important este creșterea prețului materiei prime, situație ce va trebui să o gestionăm cu mare prudență.

Cum s-a resimțit prima jumătate din 2020 și ce impact au avut măsurile luate la acel moment în activitatea companiei pe care o reprezentați?

SM: Pentru noi, întotdeauna, fiecare dificultate este o provocare. Acesta este unul dintre principiile după care ne ghidăm. Măsurile pe care le-am adoptat au fost chiar mai stricte față de cele impuse, drept urmare, toți angajații Eurofit care au fost infectați, au contactat boala din exterior și nu au răspândit-o în cadrul colectivului. Aceasta datorită unui model de prevenție implementat de echipa medicală a firmei mamă din Grecia împreună cu cea din România. Am urmărit situația cu mare atenție și disciplină, și am avut succes.

Ce tipuri de clienți se regăsesc în portofoliul dvs și cărui segment de piață se adresează soluțiile pe care le propuneți?

SM: Portofoliul nostru este foarte diversificat – avem clienți de la case de avocatură și birouri notariale ce vor să își organizeze arhiva, până la instituții bancare, private și de stat, clienți din industria food și non-food, lanțuri DIY, DC, depozitare, etc.

La nivel mondial, în ultima perioadă s-a tras un semnal de alarmă privind creșterea prețurilor în domeniul construcțiilor. Se resimte această creștere și pe segmentul de piață în care activați?

SM: Da, și în domeniul nostru de activitate prețurile au suferit o creștere importantă, cauzată, în principal, de scumpirea fierului, materia primă a produselor pe care le comercializăm.

De aceea, lucrăm împreună cu colaboratorii noștri pentru a evita creșteri inexplicabile. Ținem  în permanență clienții informați și facem tot posibilul pentru a încheia toate proiectele lor.

Din experiența acumulată, care ar fi un top 3 cele mai întâlnite mituri în domeniul dvs de activitate?

SM: Unul dintre cele mai des întâlnite mituri ar fi: GOOD – CHEAP – FAST, de fiecare dată, ceea ce promite concurența noastră. Clientul dorește 3 calități ale produsului: să fie ieftin, să fie disponibil imediat și să fie bun. Soluțiile noastre vin în ajutorul clientului prin faptul că suntem sinceri. Din cele 3 servicii, noi putem oferi doar două din trei, de fiecare dată, și asta ne asigură recunoașterea și fidelitatea clienților noștri deoarece le oferim oportunitatea de a alege.

Care ar putea fi principalele probleme cu care s-ar putea confrunta un client si cum le-ar putea preveni?

SM: Una dintre problemele des întâlnite ar fi recunoașterea și promovarea calității. Întotdeauna au existat și vor exista mereu furnizori de produse și servicii de o calitate îndoielnică, furnizori care au motto-ul “mai ieftin, mai bun”. Clientul trebuie să fie atent și, dacă nu activează în același domeniu, un specialist îl vă ajuta să înțeleagă corect și să evalueze situația.

La ce să ne așteptăm în 2021 de la compania pe care o reprezentați?

SM: Noi am făcut un salt pozitiv în 2020 față de 2019. Acum, din cauza situației la nivel mondial generată de criza sanitară, așteptăm o mică scădere în 2021, pentru ca, ulterior, să intrăm pe o curbă ascendentă. În 2021-2022, promovăm în piață soluții revoluționare: automatizări și robotică pentru domeniile logistic, picking, e-shop și distribution center care permit clienților să crească productivitatea și să elimine greșelile umane, ce pot fi o cauză a distrugerii relațiilor interumane.

Cum arată un top 3 atu-uri care vă diferențiază de concurența directă?

SM: 1. Seriozitate (de 22 de ani, livrăm ce promitem, de fiecare dată la fel);

2. Livrări din stoc (75% dintre livrările noastre sunt din stoc);

3. Calitate superioară și after sales service (S.I.G.M.A. – Service – Instalare – Garanție – Mentenanță – After Sale Service, avem grijă de clienții noștri și după ce se încheie vânzarea).

Pentru final, vă invităm să ne dezvăluiți 2 secrete din culisele domeniului pe care v-ați fi dorit să vi le spună cineva încă de la începutul carierei.

SM: Nu este niciun secret, dar am descoperit repede de la mentorii care m-au ajutat și m-au ghidat în această aventură, o aventură care, anul acesta împlinește 42 de ani (22 de ani pe piața din România și 20 de ani pe piața din Grecia). Ca să fiu punctual, cele două secrete pe care aș fi dorit să le știu de acum 42 de ani, dar pe care le-am descoperit odată cu acumularea experienței sunt, de fapt, două învățături:

1. Învățăm din greșelile noastre, dar cel mai bine este când învățam din greșelile altora și, așa, câștigam timp.

2. Speed of reaction – suntem în permanență atenți la nevoile clienților noștri, analizăm mesajele pe care le primim și oferim soluții rapide.

Interviu oferit pentru InfoHale:

https://infohale.ro/interviu-eurofit-lider-in-domeniul-echiparii-depozitelor/#form